Program Kolej Plus na Śląsku wchodzi w etap pierwszych przetargów. PKP PLK rozpisała postępowania na przygotowanie projektów dla połączenia kolejowego Jastrzębia-Zdroju z Katowicami oraz alternatywnego połączenia aglomeracyjnego do Tychów przez Katowice Murcki.
Powolny rozruch ogłoszonego pięć lat temu programu Kolej Plus zakończył się niedawno podpisaniem pierwszych umów z samorządami. Wciąż daleko jednak do robót realizacyjnych. Na razie trzeba opracować projekty, na podstawie których będą realizowane inwestycje. Na obecnym etapie PKP PLK ogłasza zamówienia na przygotowanie tych dokumentacji.
Bardzo ciekawe mogą być efekty programu w województwie śląskim. PKP Polskie Linie Kolejowe i Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
podpisały umowę na realizację projektu „Uzupełnienie sieci kolejowej o połączenie kolejowe Jastrzębia-Zdroju z Katowicami” 9 listopada. Teraz zarządca infrastruktury ogłasza przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pozyskaniem decyzji administracyjnych. Ponieważ w zakresie prawa opcji (Faza II) PLK może rozszerzyć umowę o pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie trwania i odbioru robót budowlanych, długość trwania umowy może wzrosnąć do 2431 dni (ponad 6,5 roku).
Kolejny ogłoszony właśnie przetarg dotyczy opracowania dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla alternatywnego połączenia aglomeracyjnego Tychy – Katowice Murcki – Katowice Ligota linią kolejową nr 142.
To jeden z sześciu projektów zgłoszonych do programu przez Metropolię GZM, o których szczegółowo piszemy tutaj. W tym wypadku długość trwania kontraktu określono na 32 miesiące.
Oba postępowania PKP PLK rozstrzygnie wyłącznie za pomocą kryterium najniższej ceny. Oferty powinniśmy poznać w lutym.